Diagnoza to pierwszy i najważniejszy etap pracy z dzieckiem. Jej celem jest nie tylko rozpoznanie trudności pacjenta, ale przede wszystkim określenie jego potencjału rozwojowego oraz obszarów, które wymagają wsparcia. Dzięki niej możliwe jest zaplanowanie terapii dopasowanej do indywidualnych potrzeb, możliwości i tempa rozwoju małego człowieka.
Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa – do oceny tempa i harmonii rozwoju psychoruchowego dziecka,
Test SON-R – bezsłowny test inteligencji, pozwalający ocenić potencjał poznawczy niezależnie od poziomu rozwoju mowy,
Test Rozwoju Językowego (TRJ) – do szczegółowej oceny rozumienia i nadawania języka,
Neuroflow - do oceny i stymulacji centralnego przetwarzania słuchowego oraz funkcji poznawczych związanych z mową i uwagą.
IDS-2 – kompleksowy system oceny rozwoju poznawczego, społecznego i emocjonalnego,
oraz inne testy, dobierane indywidualnie w zależności od wieku dziecka i rodzaju trudności.
Wyniki diagnozy szczegółowo omawiam z rodzicami – tak, by poznali mocne strony dziecka, aktualne wyzwania i kierunek dalszej pracy. Dobrze przeprowadzona diagnoza to nie tylko opis trudności, ale konkretny plan działania, który wspiera dziecko w pełnym rozwoju jego możliwości.
Jestem logopedą, neurologopedą, terapeutą wczesnej interwencji i psychologiem. Dzięki połączeniu tych kompetencji mogę spojrzeć na dziecko całościowo – uwzględniając jego rozwój językowy, poznawczy, emocjonalny i społeczny.
Takie interdyscyplinarne podejście sprawia, że diagnoza jest pełniejsza, a terapia bardziej skuteczna i lepiej dopasowana do indywidualnych potrzeb dziecka i jego rodziny.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam w żłobkach, przedszkolach, poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz gabinetach diagnostyczno-terapeutycznych, co pozwala mi lepiej rozumieć potrzeby dzieci na różnych etapach rozwoju oraz skutecznie współpracować z ich rodzicami i nauczycielami.
Jestem też mamą dwojga wspaniałych dzieci, które wiele mnie nauczyły – przede wszystkim cierpliwości, zrozumienia i wiary w to, że do każdego dziecka można i trzeba znaleźć osobny klucz.